Tévhit, hogy a televízió gyengült a YouTube színrelépése óta, viszont más kell ma egy tévénézéshez, mint tíz-tizenöt éve – vélte Kolosi Péter a Média Hungaryn. Az RTL Klub programigazgatója szerint egyre fontosabb a „social tv” szerepe, élő műsoraik (X-Faktor, Csillag születik) során van webkamerás közvetítés a színfalak mögötti világról, de emlékeztetett arra, hogy megy a sztárcset az RTL oldalain, és a Való Világ során naponta dönthettek a nézők egy-egy kérdésben, ezért úgy érezhették, hogy ők is alakítják a történetet.

2015-re 800 millió okostelefon és 150 millió okostelevízió lesz világszerte, erre pedig fel kell készülni – jelezte Kolosi. A mérések szerint a szélessávval rendelkezők 37 százaléka rendszeresen használ második, harmadik képernyőt tévézés közben, mellett, előkerül az okostelefon, a laptop, a táblagép.  Kolosi megemlítette, hogy a csatorna „intenzíven jelen van” a Facebookon, a Showder Klub 400 ezer like-ot gyűjtött be, 250 ezer körül van az X-Faktor és a Való Világ.

Egy későbbi beszélgetésen Baló György faggatta. „Az érték nagyon sok módon jelenhet meg a képernyőn. A magas kultúra viszont egy szűk elit kultúrája minden társadalomban, ennek ellenére az RTL-en is megjelenik. Válság idején azonban tényleg más a helyzet: amire csak passzióból költöttünk, arra most sokkal kevesebb pénz van, vagy egyáltalán nincs is” – vallotta be Kolosi.

„Az RTL Klubnak azért nincs kulturális háttérműsora, mert nem néznék. Ma száz tévécsatorna van: egy kis kábelcsatornán sokkal nagyobb esélye van ilyennek. A Class FM-től sem várok el kulturális műsort. Örülnék, ha tévéfilmek, magyar sorozatok is lennének, de erre nincs ma komoly esély, mert nem tart ott a magyar piac. Egy mozifilm sem tudja behozni az árát, még DVD-eladással sem. Egy fikciós sorozat nem finanszírozható a magyar piacon” – válaszolta az RTL programigazgatója Baló kérdésére.