Media Platform konferencia, 2. nap

„Kis pénz, kevés tartalom?” címen indult az utolsó panelbeszélgetés. Simon Zsolt vezérigazgató szerint élő szerződése van a TV2-nek a médiahatósággal arról, hogy 2015 januárjától bevétele lehet a terjesztésből, a médiavállalat bízik is abban, hogy ebből jelentős bevétele lesz. Dirk Gerkens, az RTL-csoport vezérigazgatója is beszállt, szerinte veszélyes, ha nem tesz semmit a médiapiac, hiszen mind egy csónakban eveznek. Elvárja, hogy a kábelszolgáltatók figyelembe vegyék a médiahatósággal kötött szerződésüket, fizessenek az RTL Klub adásának továbbításáért, hiszen két szervezet közti szerződésbe nem szólhat bele a kormány.

Gerkens nem érti, hogyan terjedhetett el a médiában olyan panasz (amely valószínűleg kábelszolgáltatóktól jön), hogy 3-500 forint is lehet az RTL Klub ára havonta. Szerinte ez irreális, messze nem ekkora összegről lenne szó. Az RTL-es vezér iparági összefogást és párbeszédet sürgetett a konferencia panelbeszélgetésén, erre Rajki Annamária (Telekom) azzal válaszolt, hogy nem lehet olyan helyzetre felkészülni, amely még teljesen képlékeny és bizonytalan. Kábelszolgáltatói részről ebben egyetértés volt, sőt, Kéry Ferenc, az MKSZ elnöke szerint nem volt megkeresés feléjük sem a TV2, sem az RTL részéről.

Az RTL elvárja, hogy a szövetség reagáljon

„Nem szeretjük a kormányzati beavatkozásokat, és azért nem volt még állásfoglalás, mert a helyzet még nekünk is új” – mondta Kéry a terjesztési díjak korlátozásáról. Gerkens jelezte, hogy ebben a pillanatban kereste meg a szövetséget azzal a kéréssel, hogy adjon ki mihamarabb állásfoglalást. Hogy ebben ünnepli a kormány döntését, vagy támadja azt, az mindegy, csak reagáljon valamit – kérte. Kéry szerint viszont nem ő dönt, ő nem adhat ki közleményt, ez annál bonyolultabb kérdés.

„Nem adtuk fel, hogy jövőre terjesztési díjat kérjünk a TV2-ért” – közölte újfent Simon Zsolt, hozzátéve, hogy ha mégsem kaphat pénzt műsoráért, akkor új módszereket, forrásokat kell találni. „Kellőképpen megerősödött a portfolió ahhoz, hogy megfelelő pénzösszeget kapjunk a reklámpiacról. De az első feladatunk az, hogy megtaláljuk a módját annak, hogyan tudunk díjat kapni a TV2-ért” – jelezte.